Велосипед и все что с ним связано > Железо
27+ Гимик или за ним будущее ?
Weiss:
Жёсткость, более широкий задний треугольник позволил подтянуть колесо ближе к подседельной трубе и укоротить нижние перья.
Maggi:
Что то я туплю: как связана ширина втулки с возможностью приблизить заднее колесо и уменьшить длину перьев?
Weiss:
Маги,
Тhe advantages of Boost:
One advantage of the now wider axle standard is glaringly obvious: given the wider hub flange, and the stronger spoke-bracing angle, the stiffness and stability of the wheel is massively enhanced. According to stats from the manufacturers, a 29″ rear wheel with a 148mm hub has the same stiffness as a 27.5″ wheel with a 142mm hub. But, as SRAM promise, Boost brings yet more advantages:
1. The increased stiffness results in more effective and more precise bike handling.
2. Given the wider rear wheel, a shorter chain stay can be used.
3. Suspension pivots can be placed wider apart and therefore stiffer.
4. The wider rear hub offers you a bigger choice when it comes to chainrings.
5. And finally, Boost improves clearance on the forks and the rear.
Maggi:
Все, меня убедили
anton-sr:
Подумываю о 27.5 + хардтейл.Пока больше всего понравился Merida Big Trаil. В меру агрессивная геометриям плюс все современные навороты - 1-11, ось 12х148 и т.д. Сделал пару пробных поездок и очень впечатлился. Чем то он меня зацепил после двухподвеса. Хотелось бы конечно погонять на нормальных синглах, но... Видел ещё Nukeproof Scout и Commencal HT AM но к сожалению их вроде у нас не достать.
Навигация
Перейти к полной версии